• Recenze
    • Vybavení
    • Ubytování
  • Tipy a triky
  • Česko
  • Evropa
    • Irsko
    • Malta
    • Nizozemsko
    • Německo
    • Portugalsko
    • Rakousko
    • Skandinávie
    • Slovinsko
    • Španělsko
  • Kanada
    • Cestování a zážitky
    • Praktické informace
    • Škola
    • Ostatní
  • Mexiko
  • Srí Lanka
  • Mapa příspěvků
  • Seznam článků
  • O nás
    • Autoři
    • Kde jsme už byli
  • Mapa příspěvků
  • Seznam článků
  • O nás
    • Autoři
    • Kde jsme už byli
Facebook Instagram
S baťůžkem
  • Recenze
    • Vybavení
    • Ubytování
  • Tipy a triky
  • Česko
  • Evropa
    • Irsko
    • Malta
    • Nizozemsko
    • Německo
    • Portugalsko
    • Rakousko
    • Skandinávie
    • Slovinsko
    • Španělsko
  • Kanada
    • Cestování a zážitky
    • Praktické informace
    • Škola
    • Ostatní
  • Mexiko
  • Srí Lanka
Domů » Kanada » Ostatní » Pavlův pohled na jev zvaný severoamerický zákazník: welcome to hell
Ostatní

Pavlův pohled na jev zvaný severoamerický zákazník: welcome to hell

Pavel Petr 20.11.2013 crazy canadian people, peklo, vancouver
Alpaca

Srovnávání je těžké se ubránit a tak si nešlo nevšimnout jistých rozdílů mezi chováním. Evropský a severoamerický zákazník je jiný šálek kávy. Speciální epizodou jsou Američané.

V anglické jazykovce s „klienty“ nebyl sebemenší problém. Když měl někdo požadavek, byl ve většině případů pochopitelný. Kdežto v klasickém obchodě, kde se potkávám s nejrůznějšími zákazníky napříč věkem, národností, vzděláním a zaměstnáním je těžké se někdy ubránit úsměvu.

Obecně se dá říci, že Severoameričané jsou nároční zákazníci. Očekávají narvané pulty věcí, moc nezdraví, občas neděkují, chtějí slevy, reklamují nereklamovatelné a když čirou náhodou nemáte jejich velikost, je to pochopitelně vaše chyba, že si nemohou něco koupit. Nedokážou to přijmout jako prostou realitu, že je obchodník v tu chvíli bez dané věci.

Jak mi vysvětlil můj dnes již bývalý kolega, nejhorší generací jsou tzv. babyboomers. Očekávají, že jim všichni všechno strčí až podnos a ještě dostanou slevu a poukázku na další nákup.

Američané jsou kapitola sama pro sebe. Alespoň v mém obchůdku je poznám téměř po pátém slovu. Tradiční komunikace vypadá takto:

  • Já: Hello, how are you today?
  • Zákazník: Do you guys have … boots, pants, vests, etc.

Takže tak. A pro odlehčení několik vtipných situací z každodenní komunikace:

  • Já: Dobrý den, jak vám můžu pomoci?
  • Zákaznice: Dobrý den, hledám botu na každodenní chození ale i na nějaký jednoduchý výšlap.
  • Já: Okey, tak to bysme měli tydlety. Ty jsou na to jako dělané, podrážka je měkčí, přesto s dostatkem podpory pro nošení lehkého batohu, super komfortní díky paměťové pěně v celé patě a na nártu.
  • Zákaznice: Aha, a nemáte nějaké jenom na sucháč?
  • Já: Ehh? Myslíte pohorky na sucháč?
  • Zákaznice: Jo, nemám ráda zdržování se tkaničkami, chci boty do kterých stoupnu, zapnu a můžu jít.
  • Já: Okey, takový nemáme.

Další situace – cápek silně vyvinutý přes bříško příde do obchodu a hledá nějakou bundu, neměl jsem čas tak jsem se mu věnoval až po chvíli co si sám zkoušel bundu.

  • Já: Dobrý den, tak jak je ta bunda?
  • Zákazník: No, je moc pěkná, to víte 40% sleva. To se musí využít.
  • Já: No jo, to je výhodný nákup. Švédská značka, dobrej materiál, nepromokavý stejně jako Gore-Tex.
  • Zákazník: Hm, hm, to jo no. Jen je mi to trošku těsnější přes břicho.
  • Já: No jo, to je fakt, tak to zvažte. Jinak ramena, délka a rukávy jsou okey?
  • Zákazník: Myslím, že jo. Jakou můžu dostat ještě další slevu na tu bundu když mi není?
  • Já: Ehh? Ale vždyť už je ve slevě.
  • Zákazník: Já vím, ale ptám se na další slevu.
  • Já: Ne. Žádná další není, 40 % je maximum.
  • Zákazník: Tak to ne. To jí nechci. (Vrací bundu na věšák a na stojan) Jak to, že nedělají ty Švédové větší bundy, na nás pořádný chlapi.
  • Já: No, Švédové jsou štíhlý, tak to nepotřebujou.
  • Zákazník: Aha, tak jo, nashle.

Situace, kdy ženská donese boty do obchodu a chce je reklamovat, protože jí začala praskat kůže. (Boty jsou evidentně bez údržby, vosk viděly maximálně na obrázku.)

  • Můj šéfík a majitel obchodu: Dobrý den, jak vám můžeme pomoci?
  • Ona: Dobrý den, chci reklamovat boty, nemám je ani dva roky a už se rozpadají.
  • Můj šéfík: Okey, ukažte, hm, hm, to je zajímavý a jak jste je ošetřovala?
  • Ona: Jak jako ošetřovala?
  • Můj šéfík: No jak jste se o ně starala?
  • Ona: No jak, jak, jak … nijak, to přece nemusím, jsou kožený tak musí něco vydržet.
  • Můj šéfík: No víte, aby vám vydržely déle, musela byste je čistit, voskovat a tak…
  • Ona: To já občas dělala a dávala jsem je schnout do trouby, aby to bylo rychlejší…
  • Můj šéfík: &@&&####?????&&&“““!!!!!!!

Situace – přišly nám batohy nejmenované švédské značky – moc pěkný krosny se skvělými vlastnostmi, měly jsme je pět dnů v obchodě. Chlapík přišel dovnitř a začal je okukovat.

  • Já: Dobrý den, jak to jde?
  • On: Dobrý den, jojo, mám se dobře, co vy?
  • Já: jojo, good good. Jak vám mohu pomoci?
  • On: no koukám tady na tu Kajku 75 litrů.
  • Já: Okey, na co ten batoh potřebujete?
  • On: no na pochody, hiking okolo Whistleru a tak obecně po Britský Kolumbii.
  • Já: okey, dobrá volba, ten druhý je spíš na cestování, tak bych zůstal u tohodle, …. popsal jsem celej batoh, všechny kapsičky, vzpěry, popruhy, nastavení, fíčury … no vše.
  • On: Hm, vypadá to jako super batoh, tak já si ho vezmu, kolik stojí?
  • Já: 400 kanadských dolarů před daní
  • On: (začne prohlížet povrch batohu) nooo, a nemůžu dostat slevu? Vypadá, že je zaprášenej…
  • Já: (začnu se tlemit) no, přišly nám před pěti dny, měly jsme jich pět, mám poslední dva… tenhle a jeden vzadu.
  • On: To asi znamená, že ne co ?
  • Já: Jo. To znamená ne.
  • On: okey, tak já si to vezmu i tak.

Tak to jsou asi ty zatím nejvtipnější věci z mého obchodu. Ale je to výběr takže se najdou i příjemný zákazníci, kteří jsou ve finále moc spokojení se službama a servisem co poskytujeme.

Přechozí příspěvek Salam Bombay – indická kuchyně po několikáté
Další příspěvek Starbucks: Dějství šesté – zákazník

O autorovi

Pavel Petr

Ekonom se zájmem o cestovaní, turistiku, horolezectví, geocaching a blogovaní. Silně ovlivněn minimalismem a stále naivní optimista.

Související články

  • Změna adresy našeho blogu

    9.3.2014
  • Halloween

    Starbucks: Dějství sedmé – Rozloučení

    18.1.2014
  • Webhosting pro blog

    Co obnáší psát blog v Kanadě o Working Holiday

    19.12.2013
  • Starbucks fronta

    Starbucks: Dějství šesté – zákazník

    24.11.2013
  • Poslední dva měsíce a deset dnů v Kanadě

    10.11.2013
  • Starbucks: Dějství páté – Halloween

    2.11.2013
  • Starbucks: Dějství čtvrté – volunteering

    19.10.2013
  • Češi v Kanadě v roce 2012 a 2013

    8.10.2013
  • Mapa příspěvků

    6.9.2013

Jeden komentář

  1. Pingback: Starbucks: Dějství šesté - zákazník | Kanadaonline.czKanadaonline.cz

Odpovědět

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Štítky

aplikace autem banka bydlení crazy canadian people doprava hory hotel hrad ILAC jídlo kuchyně světa kultura letenky město North Vancouver oblečení outdoor panorama pevnost pivníček pivovar pivínko první dojmy práce před odletem příroda přístav recenze restaurace rozhledna seriál o práci starbucks start ubytování vancouver vhodné i pro děti video vybavení výlet zahrada začátek zámek Šumava škola