Dnes jsme se rozhodli, že uzrál čas na novou zkušenost. Už jsme jezdili na pánských kolech, dámských kolech, skládačkách, hapinách, ukrajinách ale na dvojkole zatím ne. Tak dnes byl den D. Ze seznamu ubylo dvojkolo; lehokolo a to obrovité kolo zůstávají. Snad někdy příště a zase jindy.
Vyrazili jsme po Kátině shiftu ve Starbucksu, takže jsme měli drinčíček zdarma a pomalu se vydali směr půjčovna kol. Došli jsme dovnitř a tam začali trampoty se zálohou, které jsme nakonec překonali. Máme jen kanadské debetní karty a to v půjčovně tuze neradi vidí. Takže jsme potřebovali složit zálohu 50 dolarů. Ale jak to chcete složit, když máte jenom 40 dolarů v kapse. Nakonec to rozsekl jeden kluk v půjčovně, který přišel a odzbrojil nás otázkou: „Češi?“ a my na něj: jojo, slyšíš správně :) Takže nakonec i díky Honzovi věci nabraly správný směr. Dostali jsem kolo, dvě skořápky na hlavu a good luck na cestu.
Dvojkolo v praxi aneb jak se na tom jezdí?
Dvojkolo je o důvěře, synchronizaci a taky o předvídání. Ale je to taky neskutečná prdel. :) když zapomenete, že za sebou máte ještě spolujezdce a krosíte to jako na normálním kole :D Důvěra – ten druhý v řadě nemůže dělat zprudka nic. Jenom šlape a šlape. I kdyby ty řidítka serval z toho kola tak prostě nezatočí. V zásadě v ideální konstelaci by měl hlásit rychleji jedoucí zleva se blížící normální lidi nebo japonské pubertální kamikadze odhodlané k seppuce z pravé strany. Synchronizace – jelikož na dvojkole nejde šlapat asynchronně a vzadu sedící jezdec zpravidla má špatný výhled, vpředu sedící by měl udávat rychlost šlapání a hlavně kdy je potřeba máknout když potřebujete někoho předsvištět, protože naproti se někdo taky pekelně rychle blíží a vy jste v jeho pruhu a navíc máte o dobrý metr a půl delší záď. Předvídání – asi každý má na kole jistou dávku odhadu za jak dlouho je schopen z aktuální rychlosti zabrzdit na nulu. To protože máte zkušenost s vlastní váhou, různými rychlostmi a různými situacemi, kdy jste museli prudce zastavit. Ale na dvojkole si vezete nejméně šedesát až sto kilo navíc. Brzdit musíte dříve, prostě trochu to trvá. A riskovat se nevyplácí, hodit někam tygra z dvojkola nese tu nevýhodu, že v tom nejste sami když už jste to zapříčinili. Nebohý spolujezdec rozhodně moc nepoděkuje za nečekané zpestření.
Na druhou stranu po půl hodině jsme se sehráli jak v nastupování, rozjíždění, zatáčení, otáčení a tak. Chce to chvíli cvik a pak se do toho člověk dostane. Je to skoro jak na motorce. Když se do zatáčky nakloníte tak by bylo fajn, aby to samé udělal i spolujezdec za vámi. I když se údajně bojí. :D
Za hodinu čistého času ježdění jsme se vyblbli dost a dost. Znovu bysme asi na dvojkolo už nešli, protože není nad to když máte tu svobodu volby vybrat si svojí rychlost, stopu a tempo.
Praktické informace
Kolo jsme si půjčili na Davie Street. Asi za 13 CAD na hodinu. A to z toho důvodu, že zaplatíte prvního hodinu a pak vám počítají každou další započatou čtvrthodinu. Takže je to docela flexibilní a rozumné. Ostatní půjčovny třeba byli levnější hodinově, ale hned ve dveřích vás automaticky zkasíroval za dvě hodiny což se nám moc nelíbilo. Takže můžeme doporučit půjčovnu kol English Bay Bike Rental. Má to jednu nevýhodu po Seawallu se nedá jet v protisměru od English Bay ke Canada Place. Takže musíte přejet z West Endu ke Coal Harbor a začít ve správném směru pokud chcete projet úplně celou Seawall okolo Stanley Parku. Ale na kole je to sranda :)
Odpovědět